lørdag den 4. februar 2012

Valg af gymnasium


Jeg går i niende klasse og skal som så mange andre til at vælge gymnasium. Jeg har besluttet mig. Tror jeg...  Øregård Gymnasium. Lyder det ikke meget godt? Det synes jeg det gør. Jeg ved godt at de har det der ry. At de er snobbede. Men det er de ikke. Ikke alle sammen i hvert fald. Ikke dem jeg kender der går der (3 personer men stadig!) og ikke dem jeg har talt med der. De var rigtig søde dem jeg talte med. Derudover var stedet virkelig fedt! Lokalerne var store og lyse, aulaen var fantastisk (mindede mig om det gamle Grækenland med søjlerne og sådan noget), eleverne var søde(igen dem jeg talte med) og det faglige var højt. Lige noget for mig. Okay der var nogle af dem jeg så hvor jeg tænke ”Okaaay, her kan mine lommepenge ikke være med mere..” men enlig synes jeg ikke at det var så slemt! Altså man kunne godt se at folk havde penge men ikke noget helt vildt. Der er måske nogle der ville sige at jeg også kommer fra miljøet, så det ville ikke være den store omvæltning. De har måske ret. Men jeg synes stadig ikke at det var slemt. Desuden var det nye træningscenter og bibliotek helt vildt fedt!  Men det der virkelig fik mig var deres billedkunst hus/lokale! Jeg elskede det! Kunne bruge flere timer derinde! Men ØG var jo ikke det eneste sted jeg besøgte.

Jeg har også været på Gammel Hellerup Gymnasium. Det var faktisk der jeg havde tænkt mig at jeg skulle gå. Men så besøgte jeg det.. Og det var ikke rigtig mig.. ca. 15% af eleverne var noget for mig. Resten nej tak. Derudover synes jeg ikke at det faglige var så godt. Jeg ved selvfølgelig ikke om det var lettere fordi at der var besøgselever. Også var der virkelig beskidt, det var nok pga. at de bygger om. Men stadig! Også kan jeg ikke rigtig klare at de bygger om. Der har nemlig været ombygning på min skole i laang tid. Så det gider jeg ikke mere.  

Så er der Ordrup Gymnasium. Et hyggeligt sted, eleverne var lige mine typer! Rigtig søde alle sammen! Men lokalerne og stedet var bare et no go for mig. Alle de farver mindede min serøst om børnehaven. Mintgrønne radiatorer? Seriøst? Jaa nej tak. Og de skal også til at bygge om.  Men jeg tror at det bliver mit andet valg.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar